Grootwinkelbedrijf
Kopen bij een super discounter is al een beetje veiliger. Bij mankementen aan je laptop kun je terecht bij het adres waar je de laptop ook kocht. Maar een gedegen advies op maat is ook hier niet te verwachten. Mag je ook niet eisen eigenlijk, want dit type bedrijf is daar niet op ingericht. Veel te weinig verkopers op de werkvloer en er is vaak slechts basiskennis aanwezig over het product*.
En hetgeen vermeld is onder het hoofdstuk ‘webshop’ m.b.t. vragen, problemen en klachten is ook hier van toepassing. Een simpele vraag beantwoorden is vaak nog wel mogelijk, maar omdat er bijna nooit een technische dienst aanwezig is in die stores, wordt je laptop bij problemen gewoon opgestuurd naar de fabrikant.
Daarom heeft dit type bedrijf het ook zo moeilijk momenteel. Door de hoge kosten, ligt het prijsniveau wel hoger, terwijl de servicegraad bijna geen meerwaarde heeft t.o.v. het kopen-op-internet. Heel veel winkels van dit type sluiten momenteel dan ook een voor een de poorten. Het is triest, maar niet te voorkomen.
Ons advies is, kom gewoon es vrijblijvend langs om je goed door specialisten te laten adviseren. Daar word je alleen maar beter van. Het verplicht je tot niets, je weet nadien een hoop meer en je checkt gelijk even de prijzen. Als je liever kiest voor onze scherpe meeneemprijzen, heb je in ieder geval nog een servicepunt achter de hand waar je problemen veel sneller worden opgelost. Wel zo makkelijk als je vlak voor een tentamen zit, of je je laptop niet kunt missen voor je werk. Gewapend met al deze informatie kun je een veel betere beslissing nemen waar je beter kunt kopen: bij de vakman of toch maar liever via internet.
De goede niet 'te na' gesproken. Er zijn wellicht uitzonderingen.