Wanneer je er uit bent welke laptop je gaat kopen rest nog de vraag:
 waar koop ik hem.

 

Webshop

laptop kopen waar

 

Aanschaf via internet wordt steeds gemakkelijker en verleidelijker. Beetje in de materie inlezen, kiezen, bestellen, betalen, klaar. Je betaalt niet te veel en morgen in huis.....

Maar neem het volgende mee in je overweging waar je de laptop gaat aanschaffen.

Een laptop 'out of the box' doet nog helemaal niets. Daar moet nog heel veel aan gebeuren... Zelfs de landelijke keten-bedrijven bieden je al allerlei opstart-bundels aan, omdat ook deze verkoopkanalen zich inmiddels realiseren dat het alleen maar klachten oplevert, wanneer je laptops verkoopt en meegeeft, waar nog niets mee is gedaan.

 

Je zult ook nooit weten of je echt wel de juiste keuze hebt gemaakt. Of dat je misschien zelfs wel honderd euro had kunnen besparen, omdat jouw laptopgebruik helemaal geen quadCore processor vereist. Of juist wèl en je dus beter 50 euro meer had kunnen investeren. Daar had je 5 jaar lang plezier van gehad.

 

Laptops zijn ook geen simpele koffiezetters-die-het-altijd-doen. Een laptop is een zeer complex artikel dat niet 'alleen' staat, maar midden in een woud aan modems, routers, switches, providers, hosts en vele softwaregiganten. Die hebben allemaal hun eigen belangen en werkt elkaar regelmatig tegen, waardoor de laptop ineens niet meer functioneert zoals het hoort. En dan?

 

icoon van een helpdeskmedewerker

 

 

Dan heb je niet al teveel mogelijkheden. Bellen, bellen, bellen: met de leverancier, je provider, de fabrikant, of je slimme neefje. Dan houdt het wel op.


Vaak resulteert het erin dat je je laptop moet opsturen: Schriftelijk aanmelden, je ontvangt een zogenaamd RMA-nummer, uitprinten, doos regelen, adresstickers uitprinten, postkantoor brengen, drie week kwijt. En vaak zijn dan ook al je instellingen en data weg (firmware update). Daar word je niet blij van.
Helemaal vervelend wordt het wanneer het probleem uiteindelijk helemaal niet eens aan de laptop lag. Dan krijg je hem na enige tijd terug met 'Geen afwijking geconstateerd'. Balen!

 

 

Wat is er nog gemakkelijker dan een adres waar je zo naar binnen kunt lopen bij problemen met je laptop. Dikke kans dat je binnen 10 minuten verlost bent van je probleem. En wanneer het probleem groter is, binnen 24 uur.

icoon van een kapotte laptop

 

 

Kortom, ga je voor de laagste prijs en weet je 'alles' van computers, internet is 'Made for you'.
Wanneer je echter verwacht dat je wel enige ondersteuning kunt gebruiken m.b.t. je laptop, of dat je - bij defecten - graag wilt dat de winkelier alles verder afhandelt, moet je je twee keer bedenken voordat je op de bestellen-knop drukt.

 

 


 

Grootwinkelbedrijf

Kopen bij een super discounter is al een beetje veiliger. Bij mankementen aan je laptop kun je terecht bij het adres waar je de laptop ook kocht. Maar een gedegen advies op maat is ook hier niet te verwachten. Mag je ook niet eisen eigenlijk, want dit type bedrijf is daar niet op ingericht. Veel te weinig verkopers op de werkvloer en er is vaak slechts basiskennis aanwezig over het product*. 

 

En hetgeen vermeld is onder het hoofdstuk ‘webshop’ m.b.t. vragen, problemen en klachten is ook hier van toepassing. Een simpele vraag beantwoorden is vaak nog wel mogelijk, maar omdat er bijna nooit een technische dienst aanwezig is in die stores, wordt je laptop bij problemen gewoon opgestuurd naar de fabrikant.



Daarom heeft dit type bedrijf het ook zo moeilijk momenteel. Door de hoge kosten, ligt het prijsniveau wel hoger, terwijl de servicegraad bijna geen meerwaarde heeft t.o.v. het kopen-op-internet. Heel veel winkels van dit type sluiten momenteel dan ook een voor een de poorten. Het is triest, maar niet te voorkomen.

 

Ons advies is, kom gewoon es vrijblijvend langs om je goed door specialisten te laten adviseren. Daar word je alleen maar beter van. Het verplicht je tot niets, je weet nadien een hoop meer en je checkt gelijk even de prijzen. Als je liever kiest voor onze scherpe meeneemprijzen, heb je in ieder geval nog een servicepunt achter de hand waar je problemen veel sneller worden opgelost. Wel zo makkelijk als je vlak voor een tentamen zit, of je je laptop niet kunt missen voor je werk. Gewapend met al deze informatie kun je een veel betere beslissing nemen waar je beter kunt kopen: bij de vakman of toch maar liever via internet. 

 

De goede niet 'te na' gesproken. Er zijn wellicht uitzonderingen.

 


 

afbeelding van tablet en laptop


 

 

Computer Speciaalzaak

 

Eigenlijk heeft het kopen van een laptop bij een computerspeciaalzaak alleen maar voordelen. Ga maar na:

 

Vooraf vaak een veel betere uitleg en een beter advies. Meer opties m.b.t. de oplevering. Er wordt voor messcherpe meeneemprijzen geleverd, of oplevering van je nieuwe laptop gebeurt op maat, geheel geconfigureerd en ingericht naar je wensen. Je besturingssysteem is ontdaan van alle crapware en je data is overgezet.

Als je wilt, wordt je laptop compleet thuis geïnstalleerd. De installateur gaat niet eerder weg dan dat alles draait, werkt en alles je duidelijk is. Door aansluiting bij inkooporganisaties is het assortiment ook niet kleiner (NeXio levert door samenwerking met ITProdeals nu al 40.000 computer-artikelen. Binnen 24 uur).

 

Dus, wat je ook wilt:  Een uiterst scherpe meeneemprijs,  startklaar opgeleverd meenemen,  of thuis geïnstalleerd,
een vakzaak biedt het je allemaal.  

 

Het enige wat je zou kunnen weerhouden van aanschaf bij een speciaalzaak is... de prijs. Een speciaalzaak is toch nog steeds veel duurder dan 'de webshop'?

Dat idee leeft wel bij menigeen, maar is doorgaans slechts gedeeltelijk waar. De kleine vakman bestaat allang niet meer.

Bijna alle speciaalzaken zijn aangesloten bij inkooporganisaties met gemiddeld 150 aangesloten zelfstandige winkeliers. Door gezamenlijke inkoop is de inkoopprijs niets hoger dan bij de landelijke ketens. En door gezamenlijke marketingacties met distributeur en fabrikant, ligt de verkoopprijs vrijwel altijd op hetzelfde niveau als bij de ketenwinkels.

 

 

Tijdens het gesprek blijkt ook vaak dat een klant het nieuwste model uit de folder helemaal niet nodig heeft voor zijn/haar wensen en gebruik. Maar dat dit net zo goed gedaan kan worden met een degelijk model uit het midden-segment. Ben je uiteindelijk ook nog goedkoper uit, zonder in te boeten op kwaliteit en mogelijkheden.

 

review van een tevreden klant

 

 

En na aanschaf kun je bij de vakzaak terecht bij al je problemen. Wanneer je slechts een paar simpele vragen hebt, worden deze direct en snel door een verkoper of de technische dienst van de winkel zelf verholpen.
Kleine mankementen zijn zo verholpen. Meestal kun je er op wachten!

Mocht het apparaat bij uitzondering toch echt defect blijken te zijn, dan wordt deze door de winkelier ingenomen en door hem zelf hersteld. Binnen 1 a 2 dagen heb je 'm terug. In het uitzonderlijke geval dat de laptop moet worden opgestuurd, wordt de afhandeling door de winkel verzorgd. Je hebt er geen omkijken meer naar.  

 

 


Resumé

Weet je precies wat je wilt, je wilt ‘m binnen 24 uur en je wilt absoluut de laagste prijs betalen? Koop op internet. Na enig speurwerk vind je uiteindelijk wel de webshop met de allerlaagste prijs.

 

Stel je enig advies nog wel op prijs, maar ben je snel tevreden? En kun je eventuele problemen waarschijnlijk zelf wel verhelpen? Ga naar een keten-winkel.

 

foto van de vakman van de computerspeciaalzaak

Maar wil je een gedegen uitleg, een advies op maat en een laptop die direct als een zonnetje loopt, dan is de speciaalzaak echt iets voor jou.

Vaak betaal je niet meer dan bij een ketenwinkel, of wellicht een paar procent meer dan via internet, maar dan krijg je wel een advies welke de beste aankoop is voor jou! Je laptop werkt direct zoals het hoort . Je kunt er terecht voor alle kleine en grote vragen. En de grotere problemen worden veel sneller verholpen. Daarmee ben je verlost van een hoop ergernis en gedoe.

 


afbeelding 
van de woorden: naar alle modellen

knop met de woorden: terug naar laptops